Rasmus Elfström i Göteborgs-Posten: "Det har blivit för svårt att vara ung"
- Kristina Berging

- för 4 dagar sedan
- 1 min läsning
Under de senaste åren har en debatt om varför de fullkomligt imploderande födelsetalen pågått i Sverige. Dock finns det ett skäl som många gånger förbisetts. Vi unga är den första generationen på decennier som tvingas acceptera att vi kommer att få det sämre än våra föräldrar. Det handlar inte bara om en magkänsla eller pessimistiska gissningar, det är svart på vitt. Sverige är numera ett av de länder i världen där klyftan i livstillfredsställelse mellan unga och äldre är som allra störst, skriver Rasmus Elfström, Centerstudenter.




